Sunday, November 11, 2012

Antara Kawan Dan Kekasih

Antara kawan dan kekasih? Keduanya tak bisa ku sisih. Kawan menghulurkan bantuan, kekasih menghulurkan sokongan. 

Antara kawan dan kekasih...kedua-duanya ku harapkan. Kawan sekuntum senyuman..kekasih sepenuh perhatian :) 

Antara kawan dan kekasih?Sebenarnya persoalan ini tak akan pernah berkesudahan kan..kan..kan.. Tapi, sebenarnya bergantunglah kepada diri sendiri macam mana nak kawal situasi. (Cakap macam senang!!!)Aku pun kadang-kadang tak dapat nak jawab benda ni bila dah terasa kena kat batang hidung.Hehe..

Tapi antara kawan dan kekasih kedua-duanya bagi aku penting.Kalau dekat kawan kita boleh dengan bebasnya meluahkan apa yang kita fikirkan, boleh tanya pendapat dan jugak boleh buat perangai bodoh tanpa rasa BERSALAH.

Tapi kalau dengan kekasih dah tentu-tentulah kita kena jaga hati dan perasaan. Bukan nak hipokrit sebab memang dah macam tu lah. Sebab tu lah wujudnya ISTILAH BERCINTA.Tak kanlah nak cakap pun main lepas je. (Tapi, kalau dah sampai tahap angin puting beliung aku sampai aku lepas juga!!!)Hehehe. 

Tapi kalau dah BFF tu lelaki macam mana pulak??

Banyak bezanya BFF lelaki dan perempuan. Bagi aku BFF lelaki lebih senang.Aku setuju sangat2. Siapa cakap lelaki dan perempuan tak boleh kawan rapat?Boleh apaaaa....Aku pernah terbaca satu blog tu..Ini ayat-ayatnya.

"Memang ‘cool’ memiliki lelaki sebagai kawan baik kerana mereka mempunyai perspektif yang berbeza dalam apa jua perkara. Bukanlah kawan perempuan itu tidak ‘cool’- jangan salah tafsir. Cuma lelaki selalunya rasional dan melihat sesuatu daripada sudut yang berbeza. Bagus kan kalau kita dapat lihat sesuatu dari kedua-dua arah, betul tak? Tambahan pula, ianya logik untuk mendapatkan nasihat tentang lelaki daripada lelaki. Ianya kadang kala menarik. Itulah perbezaan besar antara kawan lelaki dan teman lelaki, teman lelaki boleh membuatkan anda berasa cemburu tanpa alasan kukuh. Melihat dia menjeling perempuan lain sudah cukup untuk menaikkan kemarahan anda, tetapi jika kawan lelaki melakukan perkara yang sama, anda tentunya akan memberikan sokongan penuh."

Huhuhu.. Bagi aku selagi kita tahu meletakkan garisan antara kawan dan kekasih itu lebih penting. Apa yang lagi penting adalah hati. Hati tahu batas-batasnya. ;)  Apa yang penting KEPERCAYAAN.

Lagipun persoalan Antara kawan dan kekasih ni hanya jadik sebelum kahwin je. Bila dah kahwin dah tentu-tentulah kita utamakan keluarga!Ye dok??Nak jugak pening2 fikir kenapa?Hehehe.

Sebenarnya..banyak lagi hal-hal yang lebih penting dari hal ini... :(



Budak-budak nakal :P











No comments :

Post a Comment