Wednesday, October 31, 2012

Kau Tetap Di Jendela Kenanganku

Telah ku hanyutkan diari semalam..
Namun kenangan masih ingin bertandang..
Mengusik-usik naluri hati ini..
Setelah aku berlalu pergi..
Berlalu kerana keegooan ku sendiri..


Betapi kini aku sedari..
Terlalu payah melepaskan kenangan..
Tak semudah untuk aku singkirkan..
Kerana aku di lahirkan dengan perasaan..

Ada ketika,
Aku merasakan kau masih ada..
Kau masih di sisi..
Dan kita masih seperti dahulu..
Masih saling merindu..

Ada waktunya..
Bayangan rindu ini menjengah jua di ruang hati..
Bayangan kenangan menari juga di depan mata..
Segala kebaikan jua kasih dan sayang...
Membuatkan jiwaku di himpit pilu..

Akukah yang bersalah?
Membuatmu tersiksa..
Akukah yang bersalah?
Membuatmu kecewa..
Akukah kejam???
Kejam dalam memaknakan cinta
Yang sebenar-benarnya..

Pernahkah kau tahu..
Pernahkah kau peduli..
Apa yang terjadi bukan kuasaku..
Aku hanya berserah pada takdir..
Jika takdir yang ku ada sekarang adalah yang terindah..
Aku redha dan pasrah..

Ku sangka naratif cinta ini telah berakhir..
Namun, kenangan masih ingin hadir..
Walaupun puas ku usir...






Wednesday, October 24, 2012

Apa penghujungnya

Apa penghujungnya..
Kisah aku dengan dirimu?
Setelah kesabaran aku kau uji..
Aku memilih untuk pergi...
Walaupun bukan itu yang aku ingini..





Apa penghujungnya hidup aku denganmu..
Yang ku sangka telah terhenti nohtahnya.
Kenapa kau kembali?
Memujuk rayu ku kini...
Sedangkan kau mengerti?
Semuanya sudah terlambat untuk di perbaiki..

Apa penghujungnya ceritaku denganmu..
Aku pergi...
Walaupun bukan itu kehendakku..
Aku berlalu..
Walaupun bukan itu keinginanku..
Aku terpaksa..
Kerana bukan sekali dua begini..


Tidak pernah aku gadaikan..
Seluruh jiwa raga ini..
Menyintai dan menyayangi...
Tapi sayangnya..
Langkah aku mati di sini..




Kerana keadaan yang masih serupa...

Apa penghujungnya kisah ini?

Sudah puas ku mencari erti..
Di sebalik perpisahan ini..
Terlalu mudah melafazkan kata...
Tak semudah untuk mengotakannya..

Setelah lukaku hampir sembuh..kau kembali merawat..merayu aku seperti dahulu...untuk aku terima kau semula.Tak perlu kau lakukan semua itu lagi..selayaknya aku yang bersalah.Aku menjatuhkan hukuman tanpa memberi peluang apa-apa. Aku menghargai apa yang aku ada kini. :)








Tuesday, October 16, 2012

Yang ada Di Dalam Hangatnya Cinta



Sayang...
Ku ingin kau selalu di sampingku..
Ku mahu sentiasa mendakap kasihmu..
Ku mahu terus membelai rindu..
Sayang..
Sudah puas ku tersadung..
Sudah puas tangisan rebahku..
Kerana cinta palsu yang lalu..
Sayang..
Ku mahu kau tahu..
Hanya kau yang bisa mengetuk sendiku
Hanya kau yang mampu mengejut nadiku..
Agar kembali menjadi perindu..
Pada sebuah cinta kasih yang baru..
Tuhan..
Terima Kasih di atas kurnianMu..
Mengejutkan ku dari mimpi lalu..
Menyatukan hatiku dan hatinya..
Agar terus seiring merasa hangatnya cinta..

* Okey..bukan main lagi ek hang a'je.. bersajak bagai.Hehehe.. Penulisan tu kan luas..Kita boleh tulis apa sahaja yang kita rasa tentang perasaan. Kalau nak tahu lebih2 boleh dapatkannya ye. Macam tu juga dalam my first baby Aku Bukan Bola..ini cara saya..ada cerita ada nada-nada..Hehehe .So, dah baca belum Aku Bukan Bola..???Hehehe. Kalau yg nk order Hangatnya Cinta dan Aku Bukan Bola boleh cek dekat noted sebelah KANAN eh. A'je dah letak siap2 di situ.
Terima kasih sokong karya A'je Fazlina. Bukan mudah untuk meraih hasil yg macam ni. Tuhan sahaja yg tahu T_T


Monday, October 15, 2012

Tempahan Sudah Di Buka

Assalammualaikum all readers..


Sejak keluar novel kedua ni rasa macam lainlah. Macam tak berjalan dengan sempurna jantung ni. Adesssssss..awat niiiii.?Hehehe..Yang first dulu rilex ja.. Yang kedua ni memang tak boleh nak rasa rilex n cool. Tak kan sbb tajuk tu HANGAT dan  cek pun hangat jugak kot. Hahaha. Rosak sudah...

Rasa macam nak pergi lari ke tembok china ja..hahahaha.. Apa punya takut ntah? Perasaan tu tak sama la macam Aku Bukan Bola. Huhuhu..Tak mau buat Hangat2 dah lepas ni..Nak buat sejuk2 ja lepas ni. Hahaha..(Takut)

Okey..tarik nafas panjang2 eh...rilex eh...

Tempahan untuk novel Hangatnya Cinta dah boleh di buat sekarang okey.. Boleh je nak order dengan KN.

ISBN: 978-967-0448-16-9
HARGA SEMENANJUNG: RM 19.00
AHLI KN: RM 15.00
HARGA SABAH/SARAWAK: RM 22.00
AHLI KN: RM 18.00


Ini harga kalau order dekat KN tau.Sebab KN tak ada cas penghantaran.

Nak dapatkan dari saya terus pun boleh. Nanti inbox Nama, alamat, no fon dan bukti pembayaran dekat email saya ni okey. aje_fazlina@yahoo.com. Ataupun boleh pm dekat inbox facebook saya eh. A'je Fazlina. Tapi, harga sekali dengan cas penghantaran ye.
  
HARGA ORDER DARI SAYA : RM 17( RM 15.00 + RM 2)

Kalau yang dekat-dekat area saya ni boleh je mai ambil by hand. Tapi, tunggu dapat stok dulu eh. Sebab saya akan ke Pejabat KN 3 November nanti.Apa-apa nanti kita update lagi eh... :)

Terima kasih kerana menyokong Hangatnya Cinta :)



 

Thursday, October 11, 2012

Takut

Takut..
Takut untuk meletakkan harapan..
Bimbang hatikan berkecai..
Bak kaca yang berderai..
Takut..
Takut untuk terlajak menyayangi..
Mungkin akan di khianati..
Atau tak di peduli untuk sekian kali..

Takut..
Takut kepada kesakitan yang akan berulang..
Setelah ku tanam kasih dan sayang..

Namun..setakut-takut aku..
Aku masih kuat untuk berdiri..
Masih tabah untuk tempuhi..
Hanya kepadaNya tempat ku berserah..
Aku pasrah..
Ini hanyalah sekelumit ujian yang Dia turunkan untuk aku..


Naratif cinta ini belum berakhir..
Namun, ku yakin..
Penawarnya pasti akan ku temui..
Satu hari nanti..
Jadi..
Jangan takut-takut lagi..

Semoga satu hari nanti..
Ada yang mencintaiku seadanya...
Dan aku...
Aku berpesan kepada diri ini..
Untuk selalu menghargai...
Apa yang pernah aku ada..
Sebelum semuanya berlalu pergi...
Dan tak akan pernah kembali lagi...


* Aku manusia biasa..manusia biasa yg tahu sedih..yg tahu menangis..Walaupun zahirnya aku kuat. Sebab aku EGO. Ku akui...Keegoan ini memusnahkan segalanya. Sekarang aku berdiri di atas seutas tali..yang pasti aku akan sakit jatuh dan luka.. Sakit yg aku cari..luka yang aku cari...semuanya aku yg cari. Aku mengaku..semua SALAH ku. Aku manusia yang melukakan,



Aku dan kau cuma watak..
Sama-sama mencari jalan untuk melupakan..
Tapi, pentingkah watak aku untuk kau???
Aku sedar cintamu bukan terlahir untukku?
Mungkin kau juga akan mengatakan perkara yg sama kepadaku???
Jadi apakah perlu kisah kita ini..
Kisah permulaan..
Yang aku lihat seperti untuk melukakan hati yang masih berdarah ini..

 







Tuesday, October 9, 2012

Bicara Hati Ini

Apakah aku juga begini???Seperti catatan-catatan ini? *sumber google*


Bicara hati ini..

Pada  malam ku kesepian..
Aku merasa kehilangan..
Hilangnya  kerana aku yang tidak
pernah mahu memberi ruang dan peluang..

Maafkan aku...
Aku benar-benar bersalah padamu..
Ku akui semua salahku..
Namun, aku tak mampu melawan..
Takdir ini Tuhan yang tentukan..

Benar..
Adakalanya hati ini merindukan dirimu
Gelak tawamu yang satu ketika
Pernah menghambat lara-lara dan luka di dada..

Tangisan aku..
Tulisan-tulisan aku..
Hilangnya semangatku..
Kau yang selalu ada di sisiku
Dahulu...


Tapi, 

Semua hilang dalam sekelip mata..

Aku juga tak tahu kenapa..

Jika mulutku kasar berbicara..

Kenapa tak kau tegur dengan cara yang baik-baik sahaja..


Kau diam..

Membuat hatiku sakit...

Membuat hatiku marah..

Membuat hatiku dendam..

Kerana seringkali kau lakukan

Kesilapan berulang..

 
Di saat-saat terakhir..

Kau rayu agar jangan aku hancurkan..

Kau pohon agar aku ampunkan..

Tapi aku tetap berdegil..

Sehingga aku merasa cintaku telah hilang..

Hilang bersama patahnya sayap malam..

Maafkan aku kasih..

Terlalu tegar aku menyisih..



Biarlah aku yang bersalah di depan matamu..

Walaupun sebenarnya...

Atas sebab apa aku jadi begitu..?


Kau istimewa..

Pernah menjadi pemilik hati ini..


Bukan aku sengaja mahu menggores luka dalam dada..

Membuka parut-parut lama..

Yang dahulu aku sendiri hapuskan bisanya..

Yang dahulu berdarah aku ubatinya..


Jika aku yang bersalah..

Biarlah aku pergi..

Itu lebih baik daripada hatimu sakit lagi..

Kerana ku tahu kau berhak bahagia..

Bersama bunga yang ikhlas menyinta..


Aku tidak pernah berhenti 

Mendoakan kebahagiaan hidupmu..

Aku mahu kau bahagia.....

Dalam setiap langkah yang tercipta..

Tipu..

Jika kau tak lagi rindu akan cintamu yang dahulu..

Bohong..

Jika kau tak lagi terkenang kenangan lalu..

Biarlah kau mencintaiku kerana Allah...bukan kerana sunyi...bukan kerana sepi..dan juga bukan kerana nafsu.. :)


Cinta yang mahal itu tidak perlu di lafazkan..

Kasih sayang yang bernilai itu tidak perlu di ungkapkan..

Mulut tak bisa melafazkan apa-apa tentang rasa..

Biarlah hanya hati yang berbicara..



 * Aku sedang belajar melupakan sesuatu yang telah pergi.. Walaupun susah..walaupun payah...aku cuba..cuba dan terus mencuba.. Ada yang bertanya..jika aku masih mengenang..kenapa perlu aku lepaskan.. Jawabku tenang..Cinta tak mesti bersatu... :)

Now...untuk hari-hari yang mendatang..aku harap hati ini akan tersenyum riang. Berpegang pada kata-kata yang pertama belum tentu yang terbaik.. Dan yg terbaik biasanya yang terakhir...*

Berharap akan mimpi yang indah-indah selepas bicara hati ini ku luah ;)




 

Sunday, October 7, 2012

Senyum Tawa Hanya Tutup Duka Lara


Tak mengharap Sang Cinta mahupun di Cinta... :)


Aku berusaha memujuk hati ini...
Ini jalan yang aku pilih...
Jadi, aku tidak mengharapkan apa-apa darinya..
Biarlah.....

Jadi kenapa aku harus bersedih?
Mengapa aku harus menangis?
Entah??
Aku juga tidak tahu untuk apa kesedihan ini..
Untuk apa tangisan ini..

Namun, yang pasti aku masih mampu tersenyum..
Aku masih mampu ketawa...
Walau jiwa berduka lara..
Atas sebab yang aku sendiri tidak pasti kenapa????

Adakalanya ku terfikir..
Untuk lari lagi tinggalkan semua ini..
Untuk mencari...Ketenangan...
Tinggalkan kau sendiri untuk sekian kali..
Tinggalkan sisa-sisa kenangan lalu yang masih mengekori..

Tak perlu bersedih pada jalan yang kita pilih...Bukankah ini ketentuan...???Jangan sesekali menyesal.

Mungkin segenap rasa yang bertapak di jiwa..
Putiknya belum mekar..
Jadi..aku putuskan untuk tidak meletakkan harapan..
Bimbangkan gugur sebelum berkembang..


Jika ini balasan atas silap ku yang lalu..aku redha..Kerana aku juga melukakan ..Namun yg pasti, aku masih mampu tersenyum :)