Thursday, October 11, 2012

Takut

Takut..
Takut untuk meletakkan harapan..
Bimbang hatikan berkecai..
Bak kaca yang berderai..
Takut..
Takut untuk terlajak menyayangi..
Mungkin akan di khianati..
Atau tak di peduli untuk sekian kali..

Takut..
Takut kepada kesakitan yang akan berulang..
Setelah ku tanam kasih dan sayang..

Namun..setakut-takut aku..
Aku masih kuat untuk berdiri..
Masih tabah untuk tempuhi..
Hanya kepadaNya tempat ku berserah..
Aku pasrah..
Ini hanyalah sekelumit ujian yang Dia turunkan untuk aku..


Naratif cinta ini belum berakhir..
Namun, ku yakin..
Penawarnya pasti akan ku temui..
Satu hari nanti..
Jadi..
Jangan takut-takut lagi..

Semoga satu hari nanti..
Ada yang mencintaiku seadanya...
Dan aku...
Aku berpesan kepada diri ini..
Untuk selalu menghargai...
Apa yang pernah aku ada..
Sebelum semuanya berlalu pergi...
Dan tak akan pernah kembali lagi...


* Aku manusia biasa..manusia biasa yg tahu sedih..yg tahu menangis..Walaupun zahirnya aku kuat. Sebab aku EGO. Ku akui...Keegoan ini memusnahkan segalanya. Sekarang aku berdiri di atas seutas tali..yang pasti aku akan sakit jatuh dan luka.. Sakit yg aku cari..luka yang aku cari...semuanya aku yg cari. Aku mengaku..semua SALAH ku. Aku manusia yang melukakan,



Aku dan kau cuma watak..
Sama-sama mencari jalan untuk melupakan..
Tapi, pentingkah watak aku untuk kau???
Aku sedar cintamu bukan terlahir untukku?
Mungkin kau juga akan mengatakan perkara yg sama kepadaku???
Jadi apakah perlu kisah kita ini..
Kisah permulaan..
Yang aku lihat seperti untuk melukakan hati yang masih berdarah ini..

 







No comments:

Post a Comment

NOVEL PATERI

Assalamualaikum & Salam sejahtera... Perghh...bersawang blog. 2016 kosong terus... Alhamdulillah...2017 Penghujung yang indah. T...