Tuesday, October 9, 2012

Bicara Hati Ini

Apakah aku juga begini???Seperti catatan-catatan ini? *sumber google*


Bicara hati ini..

Pada  malam ku kesepian..
Aku merasa kehilangan..
Hilangnya  kerana aku yang tidak
pernah mahu memberi ruang dan peluang..

Maafkan aku...
Aku benar-benar bersalah padamu..
Ku akui semua salahku..
Namun, aku tak mampu melawan..
Takdir ini Tuhan yang tentukan..

Benar..
Adakalanya hati ini merindukan dirimu
Gelak tawamu yang satu ketika
Pernah menghambat lara-lara dan luka di dada..

Tangisan aku..
Tulisan-tulisan aku..
Hilangnya semangatku..
Kau yang selalu ada di sisiku
Dahulu...


Tapi, 

Semua hilang dalam sekelip mata..

Aku juga tak tahu kenapa..

Jika mulutku kasar berbicara..

Kenapa tak kau tegur dengan cara yang baik-baik sahaja..


Kau diam..

Membuat hatiku sakit...

Membuat hatiku marah..

Membuat hatiku dendam..

Kerana seringkali kau lakukan

Kesilapan berulang..

 
Di saat-saat terakhir..

Kau rayu agar jangan aku hancurkan..

Kau pohon agar aku ampunkan..

Tapi aku tetap berdegil..

Sehingga aku merasa cintaku telah hilang..

Hilang bersama patahnya sayap malam..

Maafkan aku kasih..

Terlalu tegar aku menyisih..



Biarlah aku yang bersalah di depan matamu..

Walaupun sebenarnya...

Atas sebab apa aku jadi begitu..?


Kau istimewa..

Pernah menjadi pemilik hati ini..


Bukan aku sengaja mahu menggores luka dalam dada..

Membuka parut-parut lama..

Yang dahulu aku sendiri hapuskan bisanya..

Yang dahulu berdarah aku ubatinya..


Jika aku yang bersalah..

Biarlah aku pergi..

Itu lebih baik daripada hatimu sakit lagi..

Kerana ku tahu kau berhak bahagia..

Bersama bunga yang ikhlas menyinta..


Aku tidak pernah berhenti 

Mendoakan kebahagiaan hidupmu..

Aku mahu kau bahagia.....

Dalam setiap langkah yang tercipta..

Tipu..

Jika kau tak lagi rindu akan cintamu yang dahulu..

Bohong..

Jika kau tak lagi terkenang kenangan lalu..

Biarlah kau mencintaiku kerana Allah...bukan kerana sunyi...bukan kerana sepi..dan juga bukan kerana nafsu.. :)


Cinta yang mahal itu tidak perlu di lafazkan..

Kasih sayang yang bernilai itu tidak perlu di ungkapkan..

Mulut tak bisa melafazkan apa-apa tentang rasa..

Biarlah hanya hati yang berbicara..



 * Aku sedang belajar melupakan sesuatu yang telah pergi.. Walaupun susah..walaupun payah...aku cuba..cuba dan terus mencuba.. Ada yang bertanya..jika aku masih mengenang..kenapa perlu aku lepaskan.. Jawabku tenang..Cinta tak mesti bersatu... :)

Now...untuk hari-hari yang mendatang..aku harap hati ini akan tersenyum riang. Berpegang pada kata-kata yang pertama belum tentu yang terbaik.. Dan yg terbaik biasanya yang terakhir...*

Berharap akan mimpi yang indah-indah selepas bicara hati ini ku luah ;)




 

No comments:

Post a Comment

NOVEL PATERI

Assalamualaikum & Salam sejahtera... Perghh...bersawang blog. 2016 kosong terus... Alhamdulillah...2017 Penghujung yang indah. T...