Wednesday, October 31, 2012

Kau Tetap Di Jendela Kenanganku

Telah ku hanyutkan diari semalam..
Namun kenangan masih ingin bertandang..
Mengusik-usik naluri hati ini..
Setelah aku berlalu pergi..
Berlalu kerana keegooan ku sendiri..


Betapi kini aku sedari..
Terlalu payah melepaskan kenangan..
Tak semudah untuk aku singkirkan..
Kerana aku di lahirkan dengan perasaan..

Ada ketika,
Aku merasakan kau masih ada..
Kau masih di sisi..
Dan kita masih seperti dahulu..
Masih saling merindu..

Ada waktunya..
Bayangan rindu ini menjengah jua di ruang hati..
Bayangan kenangan menari juga di depan mata..
Segala kebaikan jua kasih dan sayang...
Membuatkan jiwaku di himpit pilu..

Akukah yang bersalah?
Membuatmu tersiksa..
Akukah yang bersalah?
Membuatmu kecewa..
Akukah kejam???
Kejam dalam memaknakan cinta
Yang sebenar-benarnya..

Pernahkah kau tahu..
Pernahkah kau peduli..
Apa yang terjadi bukan kuasaku..
Aku hanya berserah pada takdir..
Jika takdir yang ku ada sekarang adalah yang terindah..
Aku redha dan pasrah..

Ku sangka naratif cinta ini telah berakhir..
Namun, kenangan masih ingin hadir..
Walaupun puas ku usir...






No comments:

Post a Comment

NOVEL PATERI

Assalamualaikum & Salam sejahtera... Perghh...bersawang blog. 2016 kosong terus... Alhamdulillah...2017 Penghujung yang indah. T...