Wednesday, October 24, 2012

Apa penghujungnya

Apa penghujungnya..
Kisah aku dengan dirimu?
Setelah kesabaran aku kau uji..
Aku memilih untuk pergi...
Walaupun bukan itu yang aku ingini..





Apa penghujungnya hidup aku denganmu..
Yang ku sangka telah terhenti nohtahnya.
Kenapa kau kembali?
Memujuk rayu ku kini...
Sedangkan kau mengerti?
Semuanya sudah terlambat untuk di perbaiki..

Apa penghujungnya ceritaku denganmu..
Aku pergi...
Walaupun bukan itu kehendakku..
Aku berlalu..
Walaupun bukan itu keinginanku..
Aku terpaksa..
Kerana bukan sekali dua begini..


Tidak pernah aku gadaikan..
Seluruh jiwa raga ini..
Menyintai dan menyayangi...
Tapi sayangnya..
Langkah aku mati di sini..




Kerana keadaan yang masih serupa...

Apa penghujungnya kisah ini?

Sudah puas ku mencari erti..
Di sebalik perpisahan ini..
Terlalu mudah melafazkan kata...
Tak semudah untuk mengotakannya..

Setelah lukaku hampir sembuh..kau kembali merawat..merayu aku seperti dahulu...untuk aku terima kau semula.Tak perlu kau lakukan semua itu lagi..selayaknya aku yang bersalah.Aku menjatuhkan hukuman tanpa memberi peluang apa-apa. Aku menghargai apa yang aku ada kini. :)








No comments:

Post a Comment

NOVEL PATERI

Assalamualaikum & Salam sejahtera... Perghh...bersawang blog. 2016 kosong terus... Alhamdulillah...2017 Penghujung yang indah. T...