Tuesday, November 20, 2012

Rapuhnya

 
Aku tak ingin menjadi rapuh..
Seperti ranting-ranting kayu...
Yang bisa kau patah-patahkan..

Aku tak ingin menjadi rapuh..
Seperti rapuhnya daun Maple..
Yang terbang bila di tiup angin..

Aku takut..
Jika hati kembali membatu...
Sayang pasti bertukar menjadi benci..
Tak ingin rasanya semua itu terulang kembali..
Hanya kerana kerapuhanmu..

Sejuta kata maaf yang kau beri..
Belum tentu menyembuhkan hatiku yang telah kau lukai..
Rapuhnya ku rasakan cinta ini..
Untuk mencari keredhaan Ilahi.
Sedangkan kau mengerti..
Bukan ini yang aku ingini..

Kenapa sementara yang sempurna..
Kenapa sekejap ketenangan yang tercipta..
Kenapa singkatnya bahagia yang di damba..
Kenapa rapuhnya keteguhan yang ada.

Hari ni aku memandang indahnya hari tanpa makna..
Kerana rasa yang paling dalam telah kau cemarinya..








No comments:

Post a Comment

NOVEL PATERI

Assalamualaikum & Salam sejahtera... Perghh...bersawang blog. 2016 kosong terus... Alhamdulillah...2017 Penghujung yang indah. T...