Thursday, September 11, 2014

Hujan Telah Berlalu


Hujan telah berlalu...
Aku masih lagi di sini...
Merenung  bintang yang bertaburan di dada langit...
Kata orang ada pelangi selepas hujan...
Tetapi tidak bagi aku...
Pelangi itu seperti tujuh warnanya..
Indah tapi sementara...
Bila senja kian menghampiri...
pelangi kian hilang pergi..
Tapi aku percaya bintang akan wujud 
walaupun tanpa hujan
Walaupun bintangkan hilang bila subuh menghampiri...
Ia pasti akan datang lagi...
Pasti...
Esok malam bintangkan menghiasi lagi..

Hujan telah berlalu...
Aku cuba mencari semangat dan kekuatan...
Dalam pencarian itu... 
Aku terlihat sebutir bintang
yang cahayanya terasa melekat di hati...
Bintang itu hadir dalam tidak sedar...
Bintang itu datang membuatku tersenyum riang...
Anehnya, bintang itu seringkali muncul tatkala
diriku sedang sakit, jatuh dan rebah.
Bintang...
Adakah kau diutuskan Allah untuk jiwaku 
yang resah...

Hujan sudah berlalu...
Sudah berbulan-bulan lamanya..
Aku memendam kisah yang sudah...
Sesekali ada rindu pada kenangan yang pernah tercipta...
Namun seiring itu jugalah
Kesakitan pada kisah itu masih aku terasa...
Tapi,
Bintang-bintang tetap di sini
Dengan cahayanya yang tersendiri...
dan aku masih berpegang pada kata-kata
Merenung bintang di langit jangan lupa rumput di bumi...


Syukur padaMu Ya Allah..
Hadirkan aku sahabat dan teman...
Tidak lagi ku persoal kenapa diriku diuji...
Kerana ku tahu kau beri apa yang aku perlu...
Merekalah bintang-bintang hatiku.
Sahabat-sahabat baikku..
(Brutal, ira, emy, dayah, mat krie, bed, pak jan, ayap, ayuih, fikri, shidin, budin, pak art, pak ali)

Kadang-kadang yang jauh akan sentiasa ada dari yang dekat...
Yang jauh lebih mengerti dari yang di sisi....
Mekasih eh bambam! :P
Selalu buat cek tersenyum dan gelak ketawa depan henpon sorg2...
Rahsia nama hg eh! takut nanti kena gosip sebab hg popular!
Hehehe....



Senyum! Positif! Kalau nak nangis...nangislah...

Tika hujan berlalu sekali lagi...
Aku bangkit melawan rasa..
Aku semakin mengenal apa itu makna semangat...
Tak akan ku biar badai menggila itu merosakkan jiwa
Untuk sekian kalinya...
Syukur Padamu Ya Allah...
Atas kekuatan yang engkau berikan untuk HambaMu ini...

No comments:

Post a Comment

NOVEL PATERI

Assalamualaikum & Salam sejahtera... Perghh...bersawang blog. 2016 kosong terus... Alhamdulillah...2017 Penghujung yang indah. T...