Thursday, August 9, 2012

Sedikit Sedutan - ABB


 Sedikit sedutan...Aku Bukan Bola..


“Risya...”
Khyrill memanggil Arisya. Penuh kelembutan di suaranya yang bisa membuat nafas setiap wanita yang mendengar berhenti berdegup. Arisya menoleh, pandangan mereka bertaut namun Arisya pantas melarikan matanya kearah laut.Arghhh...!
“Kenapa?kat mata Rill ini ada cahaya ke sampai Risya tak boleh nak tengok tu..?” Khyrill menyoal lagi.Aa..memang ada cahaya Rill, hinggakan aku tak mampu nak tengok,bukan apa takut cahaya tu nanti buat diri ni juling pulak...!Arisya berkata di dalam hati.Tak terluah semua kata walau hati ingin sekali melazkannya.
            “Haiiii....dah bertukar jadi bisu balik ke ni?”
            “Hmmm...kenapa?”Baru kedengaran suara Arisya setelah sekian lama.
   “Arisya saya suka awak..”
            “Sebabnya??”Arisya menyoal kembali.
        “Sebab sejak pertemuan pertama hingga kini jantung saya asyik berdegup ganassss bila saya terkenangkan awak.” Dia sudah tergelak.
            “Gilalah awak ni Rill!”
        “Betul la,saya sayang awak Risya. Awak tak macam gadis lain yang pernah saya kenali.”
            “Apa bezanya?”
     “Awak gadis comel yang bisu, yang lain-lain tu gadis cantik yang seksi..hehehehe..”Sempat lagi dia manyakat Arisya, walaupun pada saat-saat meluah perasaan macam ni.
            “Gila!!”
          “Alah,saya memang gila pun Risya. Gilakan awak yang sangat jual mahal tu.” Khyrill membalas sambil tersenyum memandang Arisya.Aduhhh..senyumanmu itu bisa membunuhku Rill..
“Hmm..entahkan betul entah kan tidak. Awak jangan nak main-main Rill tentang hati dan perasaan ni.” Saya takut untuk berdampingan dengan awak. Awak tahu kenapa?Saya tak mahu di salahertikan!.”
“Maksud awak?”
“Sebelum orang bercakap lebih baik saya berjaga-jaga. Awak orang popular Rill, saya tak nak dikaitkan dengan awak.”
“Tapi saya tak rasa macam tu.!”
“Terpulang pada awak. Tapi apa yang saya katakan adalah kenyataan!.”
“Kenyataan apa? kenyataan yang awak sendiri buat. Awak sendiri rumuskan. Awak silap Arisya. Saya insan biasa yang ada hati dan perasaan. Apakah kerana status saya sebagai seorang pemain bola membuatkan saya tidak layak untuk berkawan dengan orang seperti awak,Arisya.!”
“Arisya terpana mendengar kata-kata itu.
“Bukan awak tapi saya.”Tutur Arisya pula.
“Risya, jujur okey!Saya ikhlas untuk cinta ini. Saya tak reti nak menipu bila hati dah mula menyanyi lagu rindu. Awak tak dengar ke.?Saya nak awak tahu Risya, saya tak main-main okey. Saya betul-betul nak jadikan awak sebagai pemaisuri kat hati saya ini.!”
“Awak betul-betul Rill?”
“Betullah sayang oiii...Saya janji Risya, saya tak akan memainkan hati dan perasaan awak. Ombak dan pantai ini jadi saksi Risya. Awak tengok tu kat langit, betapa setianya bulan memancarkan cahayanya pada si pungguk. Saya pun nak jadi macam tu Risya.!”

Nak tahu lebih lanjut dapatkan ABB Ye :)

Ketika waktu mendatangkan cinta
         Aku putuskan memilih dirimu
         Setitik rasa itu menetes
         Dan semakin parah

         Bisa ku rasa getar jantungmu
         Mencintaiku apa lagi aku
         Jadikanlah diriku
         Pilihan terakhir hatimu

Butterfly terbanglah tinggi
         Setinggi anganku untuk meraihmu
         Memeluk batinmu yang sempat kacau
         Kerna merindu

         Butterfly fly away so high
         As high as hopes I pray
         To come and reach for you
         Rescuing your soul
         that previous messed up touching me and you

        Jalan ini jauh
        Namun kita tempuh
        Bagai bumi ini
        Hanya milik berdua

        Biar ku berlebihan
        Mendekatimu
        Namun ku tunggu






No comments :

Post a Comment