Sunday, August 12, 2012

Sedutan lagi ABB


 LAGI SEDUTAN DI DALAM BAB...

“Eh..abang?bila sampai?”soal Arisya sebaik sahaja terpandangkan Khyrill. Ianya benar-benar mengejutkan Fauzie. Tidak pula bagi Arisya yang seolah-olah gembira dengan kehadiran Khyrill di sisinya.
“Abang..”panggil Arisya sekali lagi apabila sapaannya yang pertama langsung tidak diendahkan oleh Khyrill.
“Puas hati kau dapat buat aku macam ni?Patutlah selama ini beria-ia benar nak kerja.!Ini kerja kau!!”jerkah Khyrill kuat.
“Abang!dengar dulu penjelasan Risya..”
“Sudahlah Risya!aku tak nak dengar apa-apa lagi. Selama ini aku mengaku setiap kesalahan aku pada kau!Tapi hari ini segalanya semakin jelas pada pandangan mata aku!Jelas!Kau benar-benar dah tunjukkan yang kau tu curang!”
“Abang!”Jerkah Arisya pula. Air mata pantas sahaja mengambil tempat di pipinya yang polos itu. Sampai hati Khyrill menuduhnya begitu. Sampai hati kau, Rill.
“Khyrill, kau dah salah faham. Dengar dulu  penjelasan aku.”giliran Fauzie pula bersuara.
“Hey!sudahlah!aku tak tahu ubat guna-guna apa yang kau dah pakai. Mungkin juga hadiah yang aku bagi pada kau dulu belum cukup kuat untuk kau.!”Balas Khyrill pula. Semua pelanggan yang berada di dalam restauran kini tertumpu pada mereka.
“Abang nanti dulu..dengar dulu penjelasan Risya..”ucap Arisya lagi dengan sedu sedannya. Tangan Khyrill diraih,namun ditepis kuat.
“Jangan kau nak berlakon lagi depan aku, Arisya!Aku boleh lepaskan kau jika itu yang kau nak sangat.!”Bergema kemarahan Khyrill sekali lagi sebelum dia berlalu meninggalkan Arisya yang terduduk lemah.
 Kata-kata Khyrill bagaikan merobek seluruh jiwa dan raganya. Tegarnya Khyrill mengatakan begitu kepadanya. Setelah aku curahkan segalanya..ini yang kau balas Rill..Bisik hatinya pula. Dia terus menangis dan menangis. Fauzie hanya menggelengkan kepala melihat Khyrill yang sudah berlalu.
“Kau silap Khyrill!”ucap Fauzie separuh berbisik.

No comments:

Post a Comment

NOVEL PATERI

Assalamualaikum & Salam sejahtera... Perghh...bersawang blog. 2016 kosong terus... Alhamdulillah...2017 Penghujung yang indah. T...